Saturday, November 26, 2011

when we r not teen anymore, hey baru 21 tau

bila angka 1 tidak lagi berada didepan usia, amboi.... ramai bebeno orang concern tentang jodoh kita kan!! kalau zaman belasan, rata rata terutama kawan akan tanya,"weh, ko ada boyfriend tak?" kira ni soalan wajib la tak kira la kawan tu kawan lama atau kawan baru. kadang2 dalam proses nk make friend dgn newbie tu pon dorang dah tanya either ko tu ada boyfriend ke tak!!! tapi berbeza ngn family, zaman belasan adalah zaman NO NO boyfriend girlfriend.. see, dilema remaja, family kata lain, kawan kata lain. thats y la remaja berbeza bila dengan kawan dan depan family...

when dah masuk 20-an, ligh light unsur jodoh diusulkan tapi masih boleh lagi tolerate... tapi bila dah masuk 21 tahun, dia macam dah masuk zone andartu je kalau ko takde steady boyfriend kan??? ke aku sorang je yang rasa??? silly me!

dulu aku really tak kisah pon. boleh slumber je time tazah tanya masa form5 dulu bout jodoh, aku petik, biarla mak abah saya carikan.. bila tazah tanya kenapa?? jawapan mudah, "berkat". padahal, aku malas nk main api. kalau ape2 jadi ngn marriage aku, boleh la point mak abah sebagai punca... keji! HAHAHA. tapi mak cakap, cari sendiri, nanti papehal berlaku, kamu salahkan mak!.. eh, macam tau2 je kan.. mother instinct!

and now adakah aku kisah?? sorry, aku tak rasa aku dalam critical zone lagi

sasha pernah cakap "u r getting older already, find someone!" bila aku reply aku lagi suka kalau jodoh tu datang golek2.. she said "pergi la ngan golek2 kau tu".. HAHAHAHA.

actually no matter what you do, people  keep asking.. belum kawen ditanya bila nk kawen, dah kawen menyusul bila nk ada baby nih, ada anak dah nih, tanya pulak bila next2 anak nk produce... how concern they are!



now aku suka cakap aku bakal kawen tahun depan.. doa2kan ye... =)