Monday, November 28, 2011

warnawarni remaja

tau tak sejak farhana masuk u, dia sombong gile.. budak pandai kan...

ehem2, tang pandai tu, terima kasih... tang lain2 "gi mamp!"

aku rasa ni la ayat2 kawan2 sek aku. jgn la mcm tu korang. bukan sombong, tapi tak berkesempatan. kalu saing2 tino, kawe mintak maaf deh. kdg2 aku blur sikit. eh, adila kata aku selalu blur.. even kawan baru pon tau.. aku ni kalau jalan, mmg pandang depan je. no kiri no kanan.. hari tu balik dari beli nasik, ada org wave betol2 dpn mata aku. ciss aleen rupanya.. aleen siap cakap "tak perasan aku la tu.". aleen ni la selalu rajin tego aku time2 blur, trus macam "eh, kamu pon ada kat sini" PADAHAL.. duduk sebelah sebelah je dari tadi... dia redha je.. hehehehe...

tapi kalu kawan2 lelaki, mmg aku jarang tego. even kat fb pon. sebabnye "ramahnya anda, pincanglah mereka". yes, rasanya 3 kali aku kene sound secara halus dgn awek2 mereka.. padahal sah2 guna aku-kau/kamu. ciss.. tergugat ke makcik??? lawa sgt ke saya nih?? HAHAHAHA... cara mudah aku solvekan problem mcm ni ialah, gunakan private message as a medium of communication (bila betol2 penting la) tapi mmg selalu dorang yg IM aku dulu atau just tunggu dorang post kat wall. kira boyfriend-awak-yg-mai-kat- saya-la, tapi kdg2, kalau bangsanya perempuan kuat jeles, tetap aku yg salah! kdg2 bila aku nk virtual gather (sembang2 fb), aku tag kwn ramai2..  kalau jeles lagi, aku suruh ko nikah je ngn kwn aku tu, pastu kurung dia dalam bilik! jgn kasi keluar dah!!!

tadi aku tego sorang kwn laki kat fb sebab dia sgt dah gemuk. aku ngn dia mmg tak ngam. sebab apa tak ngam??? sbb GOSIP AKU SUKA DIA, DIA SUKA AKU.. gile keji penyebar gosip tu! aku tau sapa sebab dia mmg sebarkan dpn aku atas dasar main2.. so, sbb nk redakan keadaan, kami tak cakap, tak jln setentang/searah.. bila kami start cakap, nanti confirm ada sorakkan2 merdu. and ke-tidak-ngam-an kami still until now. and aku boleh spot dia masih ada negative view on me.. lantakla.. aku tak kisah, sbb aku mmg tak boleh nk direct communicate ngn dia. 

but, sampai bila kan...
and untuk kawan tu, 
sorry la weh atas perangai buruk aku time sek dulu. kamu pon tahu je la kan, aspuri macam mana. menggosip no 1. aku tak suka org ckp pasal aku. so, i need create somethings to make sure the gosip is gone. childish! and the fake massage tu pon idea kwn aku, and i know she's the one yg gtau kamu, aku yg g msg tu, sdgkan tu idea dia.. its ok, masing2 tak matang time tu.. and time aku sedang early year of diploma pon, aku still dgn perangai macam tu. sorry again cause time tu masih lagi ada connection antara farhana dengan kamu. so, aku harap kita pon dah lepas teen-ages, all the memories is just memories.. jgn simpan dalam hati...