Tuesday, July 12, 2011

kisah suatu pagi yg hening

jarum pendek tepat ke angka 10 manakala rakannya menghampiri angka 6

aku sebagai seorang gadis yg ayu, mengerah keringat menyelesaikan tugasan berat iaitu melipat kain. lantas seorang anak kecil bergaun baby blue melintasi aku sambil memegang sikat yg terimaginasi di fikirannya sebagai mic; melontarkan suara berlirikkan "aku cinta padamu, aku berjanji"

sebagai seorang kakak yg mementingkan kesopanan dan kesusilaan, tanda rasa bersalah

aku: nyanyi nyanyi. macamlah suara sedap

kata2 nistaku menyebabkan anak kecil itu terkedu. memandangku dengan gaya suspen, ala2 hantu jepun yg memusingkan kepada dalam kadar yg sgt pelahan

dia: biarlah, sibuk je 

kembali "aku cinta padamu, aku berjanji"  with high pitches



ko rasa sapa yg lebih tersentap???!!!
aku yg akan hit 21 or dia yg akan hit 3 on this oct???
grrrrr