Thursday, July 7, 2011

monolog dalaman

sejak aku dapat offer further ke USA (uitm shah alam)nih, byk bende aku nk pikio. walhal bukan xpernah belajar oberse. dulu zaman2 lps spm, kerajaan panggil p araustralia,perthlis senang je aku uruskan semua hal. bila tang nk p USA nih, agak kelibut rasanya. nak set time medical check up lagi, almaklumlah makpak dok busy mengembangkan business *WALAUPON*. sat g silap timing, haru aku kene ceramah free. mak dah warn  siangsiang nk g hospital time anak-anak asuhan dia cuti. nanti takut semakin ramai kene serangan jantung serta darah tinggi time aku wat medical check up.

masalah kedua, pening aku memikio is duit. even makpak aku semakin kaya, sekali lagi *WALAUPON*, aku nk jugak menjadi anak melayu sejati. anak melayu sejati mestilah mengharapkan subsidi dari kerajaan. time ni la aku nk curi balik hasil cukai yg family aku sumbangkan kepada government. surat tawaran dalam proses melayang ke yayasan perak. mekeme2 sila pertimbangkan permohonan saya. dgr cerita 1k.. fuhhhhhh handbag baru!

ketiga, senarai barang baru. sport shoe baru wajib beli cos hak lama aku dah wakafkan. ni mmg big prob! x rock la beb bila org tau kita punya sport shoe baru. ni mmg penyakit remaja2 zaman kini. kalau ko tidak berprasangka sebegini, maknanya ko remaja zaman mak aku. dulu time sek, beria tau kasi kasut comot2 cikit. nk kasi comot2 kat rumah, takut mak jerkah, so dalam perjalanan ke sek, pasti lalu2 kat rumput2.. seni!
physco 

menyediakan segala mak nenek pengesahan. yg ni paling renyah!. nk list betol cos nk sekali harung je p cop. kalau ko berani mintak  abah ulangalik 5 6 kali, silakan. garang kan abah aku?? eleh, semua bapak macam tu.  guaranty wa cakap sama lu.

berkejarkejar nk siapkan semua cos xnak handle it during fasting. bulan ramadhan adalah bulan mengejar ibadah. walhal aku xnk letih2. tau je la nk jumpa doc tu kene wat appointment. atleast 2 week before nk check. 

luruh gigi aku!


tajuk n entry bagai anjing dan kucing