Sunday, September 23, 2012

peace be upon you

aku nak up entry pasal KAWEN sebab one of my friend; read: laki tweet yg dia sgt memerlukan bini sekarang.

doe, ni entry saja2. no heart and hard feeling tau!

aku ni dikeliling dengan mereka meraka yang kawen muda. habis spm, kawen! habis diploma, kawen. habis degree, kawen. alhamdullillah, senang jodoh mereka.

tapi, tak semua bahagia kan. ada kawan aku, read: sebaya dah menjanda w anak perempuan seorang. ok, aku takut w this indirect experience.

mak pesan, kalau nak kawen, you as perempuan, at least kene pandai masak even simple2 menu. top requirement!. lepas tu belajar la masak ala2 masterchef.

and untuk lelaki, please ada saving and monthly income. hoi, kau nak bela anak dara orang kot. makan pakai perempuan tu SEMUA atas kau. bak kata ustaz hasrizal, dari pelamin sampai la ke lampin anak. (Aku Terima Nikahnya)

yes, aku baca buku tu. dan sebabkan buku tu la mak aku cuak, wujud nasihat seperti di atas T_T


tapikan, bila tgk member2 dah ada anak, comel2 pulak tu,  raya baju sedondon, gila jelly kot. tapi bila sedar diri malas nk bangun pagi2 masakkan breakfast, tak pandai siang ikan, geli dengan ayam, tak pandai iron seluar baju melayu, terus CELIK MATA



guys,they tend to get married sebab depa nak org jaga makan pakai depa. kami yg girls ni takut nak kawen sbb taknak masak, iron baju depa 
-farhanaYR-

on my opinion la..