Friday, August 5, 2011

dosa bazar ramadan

ini kisah semalam..

abah: angah g bazar tak??
aku: ntah, hujan pon ni..

selang 10 minit
mak: karang angah g bazar ke??
aku: taktau la. nak beli apa pun..
abah: pergi je la. 

tak lama kemudian

ayong: pergi tak??

fine, tukar seluar, baju, pakai tudung

pusing seround dulu, kasi survey apa yg best. target air tebu plus yong tau fu..

singgah gerai kuihmuih..
sedang ayong sibuk pilih kuih, aku usyausya kiri kanan. ada satu minah COMEL KIUTMIUT telah menangkap mata aku. orgnya sederhana tinggi, just nice, free hair with fake straight.  beliau memilih kuih sambil mainmain rambut.. perhati kuih2 tu macam nk teliti nk beli iphone. dari satu tempat ke satu tempat. tetibe, keterujaan dia sgt terserlah
bang, nk kuih nih! kuih nih!.. 
jari gedikgedik tunjuk kuih puteri berendam.

fine, ko jumpe kuih kegemaran ko. cakap dgn nada biasa2 xboleh ke???


see, sebab tu la hari ni aku tak g bazar. takut dapat lagi dosadosa kering.. sekali g, pahala kurang, sepuluh ringgit melayang..