Thursday, June 23, 2011

prasa kosakata tertanam dalam jiwa...

ini edisi khas..

situasi 1
 watak 
  • aku
  • dia: younger than me. aku sanjungi sebab ilmu agamanya
  • miss tutttt. friend of me. free hair. nakal. up to date sampai kadang2 Terseksi
2 years ago...
once upon the time *kilat berdentum dentam*

dia: kak, baik2 kawan ngn miss tutttt. jgn terpengaruh.
aku: kenapa?? miss tutttt ok la
dia: miss tutttt masih free hair lagi ke?
aku: a,ah. 
dia: sampai bila la nk tunjuk maruah? akak hati hati tau. jgn ikut perangai dia. 



situasi 2
dia(kawan aku yg lain pulak, hello!!! aku ramai kawan) posted somethings but aku tangkap prasa ini "agaknya dorang dah bestfriend ngn syaitan"
isunya masih rambut percuma (free hair)


both mmg kisah benar aku dan mereka. serius aku sedih bila segala prosakata ini keluar dari jari mereka. *mereka typing. zaman iT ok, x main la face to face. segalanya dihujung jari*  when bende2 camni happen, mulala syaitan nk cucuk.. 

"patutla budak2 alim ni kawan antara depa depa je."  

ayat ni la aku dok reverse forward reverse forward dalam otak aku. mari beristifar... ehem2, sedangkan sultan pun perlukan penasihat, rasanya tak salah aku nasihatkan, opss, xsesuai perkataan nasihat, tukar2 jadi rasanya x salah aku nk beropinion.. 

sahabatku,
mmg berhijab WAJIB bg perempuan yg dah cukup syarat. siapa nafi, sila mengucap semula! tapi jgnla sampai nk hukum mereka yg masih belum berhijab dgn hukuman ciptaan manusia. muhasabah balik. hidayah ALLAH berbeza antara kita. aku bukan nk claim mereka yg masih x bertudung tu atas salah ALLAH. hidayah tu maybe disandarkan kebahu kita. so, sila guna cara halus dalam nasihat. ni x, ko main terjah2 je.. manela kawan tu nk ikut cakap ko. mencicit dorang lari lagi ada.. ilmu tu patut diperluaskan, bukan hanya berputar antara anda sahaja.. aku pernah layan video mamat sorang nih.. apa yg dia highlightkan is muslim, sila bersangkabaik. watch it bebeh! mamat ni mmg berilmu. dok overseas serta mmg ilmu agamanya tinggi.tak pun tiru macam RS (sapa yg duk ngaji kat uitm, mesti tau RS tu apa) aku, ayat popular dia. ayat ni mmg x miss pon 
assalamualaikum kepada yang beragama islam dan salam sejahtera kepada yg BUKAN beragama islam lagi"
strategy tu.. walhal dia tu lecturer SPORT. nampak tak? nampakkk? 


like i said before,
hidup ini tak terduga..
buktinya;
miss tuttt dalam dialog tu sedang berjinak2 nk pakai tudung.. 
renung2kan, selamat ber'amal
*utk dapat effect, sila kepit suara celah2 hidung*




weh, jgn SENTAP. aku menjual
kalau ko nk beli, apa salahnya.. 
silakan