Thursday, January 6, 2011

flashback 1

korang korang..
mari dekat mari dekat.. akak nak story mory sikit nih. nak share karenah dah telatah mereka mereka dan mereka sepanjang menjawat jawatan oc bagi minggu orientasi yang tamat pada hari ahad, 3 hb jan.

kita mulakan pada hari pendaftaran! before hari pendaftaran, we all di briefing kan oleh pihak atas. pninsip kami mudah "siangnya mereka raja, malamnya mereka mangsa" hahaha! sungguh i like ok! paling susah sekali nak handle perangai family! sgt susat. byk complain dan warn2 agar jaga anak mereka baik2. mokcik oiiiiiiiii.. dorang dah besaq mokcik oiiiiiii, kalau bagi kawen, mokcik dapat cucu tu!

time isi form pulak. freshie ni kadang2 blur tahap giga! soalan2 yg aku dapat "kak, penjaga ni nk letak nama mak ayah ke?" dalam hati aku dulu makpak korang ke yg isi form2 sek! siswa tanya" saya ni dok kolej mana kak?" palahotak la ko aku tahu ko dok kolej mana! "kak, dia mintak no tel ibu @ bapa @ pelajar, tapi letak kotak ada 11 je, mana cukup. lepas 1 no je" sambil senyum aku jawab, dik @ maksudnya atau bukan and tau!

teruskan dgn acara yg memerlukan siswa mengetuai doa. semua dok pakat tunduk kepala. bila tanya sapa dari sek agama, semua xmengaku. bila tanya sapa yang ada kelas agama kat sek, semua cakap xde! aikkkkk korang semua p sek cina ke??

but kemuncak bg minggu orientasi ni adalah pada malam muhasabah diri! ramai collape bila tgk fake mayat berkapan tiba2 muncul dalam dewan. pengsan tersungkur terus! siswi jgn cerita la tahap sedih dan sadis mereka! sampai xleh nafas sebab dok tahan nangis! but, my experience kene jaga siswi yg sedikit pelik. she soo sleepy n not effected at all of the drama yg truly menginsafkan diri tuh! kawan2 semua bagai nak rak nagis, dia sedap2 landing tersengguk!so, as precaution, nk elak histeria, that siswi kene bawak keluar dari dewan! ketua aku, zaeen and aku sendiri kene jaga dia! she still tersengguk2 dan tetiba beliakkan mata tanya "kenapa kakak nangis!" shit! nada suara seperti budak 6tahn mintak aiskrim! than terus gaya tido dia. paling xtahan sekali aku kene handle dia sorg2 kos zaeen kene incharge budak lain. siswi ni tetibe gelak. tetiba blur dan suka ulangalik kedepan dan kebelakang dewan!

seriously, banyak pengalaman yg aku kutip. penat mmg ada tapi happy jugak ada! tapi paling xleh lupa suara menggoda kak yin bila ambik watak abby masa malam muhasabah diri tu! tegak segala bulu2 roma aku!gila menggoda seyhhhh.. siswasiswi semua terdiam! bayangkanlah suara nak mintak kiss!!!!

sudah2,, sat g dok high pulak korang!

nanti aku nak post pasal peel2 oc pulak! cikidout!!