Sunday, September 5, 2010

ditelan mati emak diluah mati abah

oh tidakkkkkkkkkk,, aku tersepit ditengah tengah. perlu mengambil hati ke dua duanya agar xde yang terasa hari mahupon berkecil hati. mak ngn abah, mereka sgt penting dalam hidup hati. xmungkin aku bernafas di bumi ini tanpa mereka. namun, sebagai insan kerdil, aku akan cuba segala upaya memenuhi kehendak dan harapan mereka. 

rakan2, pembaca2, kenalan2 sila doakan aku mampu,

ya MAMPU,,

tertanya2

alkisahnya, pada suatu hati yang dingin, tinggal pasangan suami isteri yg mempungai 2 anak gadis cun cun belaka. tambahan pula anak ke2 mereka. ehem2, aku la tuh :p. oleh kerana hari ini merupakan hari pertama kali aku berbuka dirumah, segala lauk pauk kegemaranku mak masakkan serta hidangkan. aku just tunggu azan n makan ja, hahaha.. sori, aku bukan malas, just kepenatan kerana buat kerepek pisang ;p. mak buat mee udang. aku berbuka ngan mee udang + beberapa potong murtabak. itupon sudah amat kekeyangan. jam 9pm, berangan-angan sambung makan mee udang tapi tetiba ja abah ajak g makan kuey teow hong kong. aku bagi alasan, mak masak banyak, membazir lak g makan kat luar. abah cakap xnk naik jejalan naik kereta baru ke??? ok. decide g makan kat luar sebab abah beria-ia ajak! sampai kedai, aku sorang je yg order!
cissssssss

balik rumah,
g dapur, tgk mee udang byk lagi. cian lak kat mak. ok, makan mee udang pulak, habis semangkuk! bukak tudung saji, ade murtabak 1 keping lagi, sadis je tengok. seperti mohon simpati agar dihabiskan. atas dasar kesian, aku perabihkan murtabak tuh,, 

see,,
dalam dilemakan! nk jaga hati mak n abah :p
mmg aku tersepit tapi tersepit yg menguntungkan. at the end aku KEKEYANGAN amat!
so, ngntuk 
makanya ingin tido,

nite :))