Tuesday, September 7, 2010

arau-sungkai

ini cerita basi tapi aku ingin kongsi!

jumaat. sept 3rd merupakan hari aku balik sungkai. dari arau ke sungkai mengambil masa; paling cepat pon 4 1/2 hours. paling busuk pon 5 jam la. tapikan entah apala nasib malang aku, perjalanan kali ini ambik masa 12 hour!! sgt x best! dari u lagi dh bad luck. konon nk naik bas shuttle je ke station bas kangar, tunggu hampir 20 min kot, bas x menampakkan batang hidungnya bayangnya. bengang2. telefon taxi; banyak lak karenah! dah la hujan renyai2. sebab takut kene tinggal bas, aku pon menapak la p main gate uitm. lalu depan pusat islam. pastu ade pakcik baik hati nak tolong tumpangkan ke kangar! sgt bersyukur! pakcik tu siap pesan lagi, kalau nk p mana2 habaq mai kat pakcik! :))

selamat sampai kat station bas kangar. tunggu bus macam tunggu bulan jatuh keriba! lambat! pastu leh pulak driver bas tuh bawk jln2. nk ke alor star pon ambik masa 2 jam! sgt berlaku pembaziran masa disitu. sepatutnya sampai kat medan gopeng kol 1 pm tapi delay jadi 2.30 pm! aku po terkejar kejar nk beli tiket ke bidor. bas ke bidor ada jam 2.45pm. sgt confindent ckp kat akak kaunter saya nk tiket ke bidor 1. she ask back nak pukul berapa dik. aku jawab 2.45 sambil hulur RM. 5.45 ade la dik, yang lain habis! berderai

zue dah buat muka! aku g tolong cari tiket untuk dia. paling awal jam 4pm je. so, tunggu la aku n zue kat medan gopeng! kebetulan pakcu aku otw ke medan gopeng cos nk hntar anak dia p rumah nenek, so aku decide nk tumpang dia je la balik sungkai! jam 4 zue naik bus. pakcu xsampai lagi. 1/2 jamr lepas tuh baru sampai. pastu pakcu cakap nk g ambik anak dia yg dok asrama balik. tunggu budak asrama, sampai jam 5.30!

time2 camnih mmg peak hour kat ipoh. end of office hour, org kuar g beli juadah berbuka, semua budak asrama balik, start of cuti raya! SGT JAM! nk kuar dari ipoh pon ambik berjam jam. itupun dok puas menyelik, memotong dan memecut! 

7.15pm. singgah tesco kampar tuk berbuka! juadah pilih adalah mee szilling! tapi disebabkan ada makcik kurang sabar, order aku lambat siap! dorg buat kat makcik tu dulu cos dia dah marah! meluat aku! so. aku berbuka sedikit lambat! 

8pm. bersedia bertolak kembali! kali ini traffic light yg cari pasal! asal kete pakcu, mesti merah!! aku ni dah rasa macam xde pinggang dah! penat dan busuk! 9.15pm, baru sampai rumah!cukup-cukup 12jam!

pstttttttt
kereta buat hal!
tiap kali berhenti, mesti pastu xde nk start! kene bukak tempat enjin! nasib baik pakcu terer pomen2 nih!