Sunday, May 16, 2010

yingyang

pesanan bonda= blajar rajin2
tinta ayahanda=jgn conteng arang kat muka family

waktu kita kecil,
masih hingusan,
xtau apa itu TIDAK,,, 
kta angguk je,, whatever yang family kite cakap,,
kita ikut,,
kita percaya tanpa ragu,,

detik demi detik,,
kita membesar manjadi si gagah perkasa,,
si cantik jelita
si penuh ilmu didada
si bongkak kata2
mulalah kita endahkan nasihat family,,
kita hanya fikir akan diri sendiri,,
bila poket kosong,,
kita bertukar kulit
menjadi si baik belaka

tahun demi tahun
kita dikemuncak kerjaya
meniti harta dunia
membolot setiap area
family??
sebentar ya,,
saya kerja untuk kesenangan mereka lah,,,
tiap2 bulan saya kirim wang,,
cukuplah,,

umur demi umur,,
kita merancang utk membina masjid,,
sang ayah=si wali
sang ibu= si happy mother in the world
namun
sang ayah=si wali yang x diiktiraf tarafnya
sang ibu= si gundah gelana
msia bkn pilihan
sempadan kita beradu

hati ayah&ibu berbisik
inikah anak aku
anak yang aku sanjung n puja,,
TIDAKKK
anak aku dibuat org

see,,
ttp bersangka baik kpd sang anak
pesanan aku
jgn esok bila makbapak kau pejam mata,,
kau nangis teresak-esak